Trwa ładowanie proszę czekać ...

Outsourcing działań SEO

2 marca 2017

Praca nad swoim biznesem i stroną internetową wymaga nieustannego zaangażowania. Nie łatwo jest osiągnąć cel, jakim są wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zadania te powierzyć komuś z zewnątrz. Wystarczy wybrać odpowiedniego specjalistę lub agencję SEO. Jakie usługi warto im zlecić?

Audyt SEO
Kompleksowy audyt strony pozwala na dokładną analizę strony pod względem jej optymalizacji. Audyt obejmuje zazwyczaj przegląd aktualnej sytuacji strony w wynikach wyszukiwania, sprawdzenie linków przychodzących oraz techniczną analizę witryny w celu wykrycia potencjalnych problemów związanych z optymalizacją pod roboty indeksujące. Każdy profesjonalista wykorzysta do audytu takie narzędzia, jak Google Search Console, Google Analytics, wybrany system służący analizie linków przychodzących oraz system przeznaczony do analizy widoczności strony. W wyniku audytu otrzymamy dokument z określonymi wnioskami oraz zaleceniami. Oczywiście, wprowadzenie poprawek może wiązać się z dodatkowymi kosztami np. zatrudnienia programisty. Koszt audytu będzie różnił się w zależności od wielkości danej witryny. Zazwyczaj jest to kwota rzędu 1000-1500 zł.

Analiza konkurencji
Konkurencja w Internecie jest ogromna. Istniejących stron internetowych jest mnóstwo, a cały czas powstają kolejne. Jeżeli zależy nam na wyprzedzeniu konkurentów możemy zlecić analizę konkurencji, obejmująca przede wszystkim analizę linków przychodzących, analizę stron docelowych oraz analizę popularności. Oczywiście, specjalista SEO jest w stanie przeanalizować dowolną liczbę stron. Optymalnym rozwiązaniem jest jednak analiza stron wyświetlanych na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Koszt analizy jest zależny od ilości stron oraz elementów do zbadania. Średnio wynosi około 2000 zł.

Promocja strony i pozyskiwanie linków
Pozycjonowanie to rzecz jasna najważniejsza z usług, które możemy zlecić specjaliście SEO. Dzięki niej poprawimy widoczność naszej strony w wyszukiwarkach internetowych. Zdobywanie zewnętrznych linków odbywa się w różny sposób. Najbardziej popularne to wykorzystanie content marketingu, wykorzystanie marketingu szeptanego oraz tworzenie tzw. stron satelit, czyli zaplecza. Takie usługi charakteryzują się ogromną rozpiętością cenową. Wiele zależy od medelu rozliczenia. Niektórzy specjaliści SEO rozliczają usługi za uzyskaną przez stronę pozycję, inni wykorzystują abonament, jeszcze inni stosują modele mieszane. Dysponując kwotą 1000 złotych miesięcznie jesteśmy jednak w stanie skutecznie wypromować swoją stronę.